Fra kunderelasjon til kundeengasjement

SAP kommer med flere lanseringer som gj?r at selskapet gravlegger CRM som begrep. Markedet ?nsker n? mer komplette tilbud for ? m?te kundenes behov p? alle flater og skjermer til alle tider. L?sninger for kundedialog og handel (Customer Engagement & Commerce ?CEC) g?r utover tradisjonelle CRM-l?sninger og sikrer kundene verkt?yene de beh?ver i den digitale ?konomien.
Dagens kunder er alltid oppdatert, p? farten og sv?rt teknologikyndige. De beveger seg fra raskt fra tilbyder til tilbyder og ?nsker dialog med merkevarer p? egne premisser og etter egne preferanser.
– CRM-eksperimentet har feilet. Dagens kunder ?nsker nye former for dialog og samhandling med sine tilbydere, sier Ariel Luedi, globalt ansvarlig for Customer Engagement & Commerce, SAP.
Siden kundenes beslutningsprosesser er vesentlig endret b?de i form og funksjon m? virksomheter forholde seg til sine m?lgrupper p? nye m?ter. Dette skiftet gjelder p? tvers av bransjer og n?ringer. Dagens behov m?tes ved ? levere gode personlige opplevelser i sanntid til hver enkelt kunde, uansett kanal eller enhet.
Den nye Customer Engagement & Commerce-divisjonen i SAP har satt seg som m?l ? endre hvordan man m?ter kunder, slik ogs? analytikere mener er avgj?rende i en stadig mer global ?konomi: The Forrester Wave(TM): Digital Experience Delivery Platforms, Q3 2014.
SAPs nye l?sninger for kundedialog inkluderer multikanalplattformen SAP? Cloud for Sales, SAP Cloud for Service, SAP Cloud for Marketing og SAP Cloud for Social Engagement. Som navnene tilsier er alle skybaserte, noe som sikrer rask oppstart og gode muligheter til ? skaffe virksomheten unike konkurransefortrinn. L?sningene kombinerer funksjonalitet fra hybris sammen med SAP HANA. Samtidig fortsetter SAP ? utvikle og gj?re tilgjengelig skreddersydde l?sninger for ulike n?ringer. CEC-l?sninger er allerede klare for forsikringsselskap, handelsn?ringen og banker.
Daniel Prytz, ansvarlig for CEC-salg i Norden og Baltikum er sv?rt positiv til dagens nyheter:
– De to st?rste forskjellene mellom tradisjonelle CRM-l?sninger og v?re er at vi bruker big data-analyse og h?ndterer flere kanaler samtidig. F?rst hjelper vi virksomhetene med ? bygge ut kundeanalyse, slik at den omfatter intern, ekstern og allment tilgjengelig informasjon. Deretter gj?r vi det ogs? mulig ? utvikle strategier for ? n? den enkelte. Dette skjer p? kj?perens vilk?r, ikke selgerens. Dette er en stor endring, fra ? administrere antakelser om kundene basert p? historikk, til ? oppfylle individuelle behov n?r de oppst?r.
Les mer i pressemelding p? engelsk.

Om SAP
Som markedslederen innen forretningsprogramvare hjelper SAP virksomheter av alle st?rrelser og innen alle bransjer til ? bli bedre. Fra administrasjon til styrerom, lager til kasse, kontor til mobil enhet ? SAP hjelper mennesker og organisasjoner til ? jobbe bedre sammen og med ? bruke forretningsinnsikt mer effektivt for ? ligge foran konkurrentene. SAPs applikasjoner og tjenester gj?r det mulig for mer enn 261000 kunder ? drive l?nnsomt, tilpasse seg endringer og oppn? b?rekraftig vekst. SAP er b?rsnotert i Frankfurt og p? NYSE. Se www.sap.com/norway for mer informasjon.

Authors

Related posts

Top