Nordea investerer i digitale kundeopplevelser

Nordea ?ker IT-investeringene med 30 til 35 prosent hvert ?r de neste ?rene for ? gi kundene enklere og bedre digitale tjenester.
? Bruk av nye kanaler som chat, mobilbank, nettm?ter og sosiale medier er sterkt ?kende. Vi ?ker investeringene for ? im?tekomme kundenes behov og ?nsker, sier Gunn W?rsted, administrerende direkt?r i Nordea Norge.
Nordea vil ?ke satsingen p? forenkling av kundel?sninger, samtidig som banken skal utvikle nye kjernesystemer og betalingsplattformer. Konsernsjef i Nordea Christian Clausen rapporterte i dag at dette vil inneb?re en ?rlig ?kning i de samlede IT-investeringene p? 30 til 35 prosent i de neste fire til fem ?r.
? Selv om mange kunder fortsatt ?nsker ? m?te oss p? et av de 90 kontorene v?re ser vi en helt klar ?kning av kunder som m?ter oss p? mobilen. I dag har vi 2,1 millioner innlogginger i mobilbanken hver m?ned, sier Gunn W?rsted.
Nordea tilbyr ogs? nettm?ter, som gj?r at du kan ta m?tet med Nordea fra der du er, s? lenge du er p? nett. Nordea tilbyr nettm?ter til b?de privat- og bedriftskunder, og ni av ti som har hatt nettm?te vil anbefale det til andre.

Nordea har rundt 11 millioner kunder, rundt 1.400 salgskontorer og er blant de ti st?rste fullservice bankene i Europa m?lt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert p? NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsinki og K?benhavn.

Authors

Related posts

Top