Fullmakt til opptak av statsl?n i 2011

Coop lanserer n? et medlems- og betalingskort med m?lsetting om ? ?ke fordelene med ? v?re medlem i Coop. Med dette kortkonseptet vil Coops medlemmer f? et enda bedre tilbud n?r de handler i en av samvirkelagenes butikker. I tillegg til dagens kj?peutbytte vil medlemmene f? to prosent medlemsbonus i Coops butikker og én prosent ved bruk alle andre steder med unntak for handel hos Coops konkurrenter.
Det betyr at medlemmene som bruker kortet vil f? utbetalt minimum tre prosent i de samvirkelagene med lavest kj?peutbytte. I tillegg kommer én prosent medlemsbonus p? handel alle andre steder i hele verden.
Det er lanseringen av Coop MasterCard som gj?r dette mulig. St?rre ?konomisk gevinst, praktiske fordeler samt medlemskort og betalingskort i ett er tilbudet fra Coop til medlemmene.
– Dette gj?r at minste mulige utbetalte prosentsats fra n? blir tre prosent dersom man skaffer seg kortet og bruker det til handel hos oss, sier informasjonsdirekt?r Bj?rn V. Kl?vstad i Coop Norge.
I tillegg til kj?peutbytte og bonus i Coop f?r man én prosent medlemsbonus p? all annen handel i hele verden bortsett fra i konkurrerende dagligvarebutikker i Norge. Medlemsbonusen samles p? medlemmets renteb?rende fordelskonto sammen med kj?peutbyttet og overf?res til medlemmene i februar hvert ?r.
Som medlem i Coop er du medeier i et samvirkelag og f?r kj?peutbytte p? alt du handler i Coop-butikkene. Kj?peutbyttet er medlemmenes overskuddsdeling fra virksomheten. Samvirkelagene utbetaler minimum én prosent kj?peutbytte til sine medlemmer.
? Med dette kortet mener vi ? styrke oss i konkurransen, og samtidig bygge videre p? det Coop handler om, nemlig ? gi fordeler til medlemmene, sier Kl?vstad.
Det er EnterCard som er kredittkortutsteder for Coop MasterCard. Selskapet har v?rt samarbeidspartner med Coop siden 2001 og er allerede utsteder av Coops tilsvarende medlems- & betalingskort i Danmark.
– Vi er sv?rt glade for at v?rt samarbeid med Coop stadig utvikles. Med det nye kortet vil vi skape et meget konkurransedyktig tilbud til medlemmene og med det nye konseptet blir Coop-kortet dermed et unikt tilbud i det norske markedet, sier Freddy Syversen, administrerende direkt?r i EnterCard Norge.
Coop i Norge best?r av 128 selvstendige samvirkelag spredt rundt i Norge. De 20 st?rste av disse st?r for om lag 80 prosent av omsetningen i Coop. Samvirkelagene er organisert i fellesorganisasjonen Coop Norge. Oppgaven er ? ivareta innkj?psoppgaver, vareforsyning, kjededrift, medlemsprogrammet, egen n?ringsmiddelindustri og eiendomsutvikling til beste for norske samvirkelag. Oppgavene ivaretas gjennom Coop Norges to heleide datterselskaper Coop Norge Eiendom og Coop Norge Handel. I tillegg driver Coop Norge butikkvirksomhet p? ?stlandet gjennom datterselskapet Smart Club.
www.coop.no
EnterCard er et nordisk kredittkortselskap med 330 ansatte i fire land som leverer flere betalings- og kredittkort p? det nordiske markedet. Kortene utformes i samarbeid med partnere, og har ulike profiler tilpasset hver enkelts livsstil og forbruksm?nster. EnterCard som i dag eies av Swedbank og Barclays Bank, har sin opprinnelse i Trondheim i 1999, som et samarbeid mellom de norske bankene SpareBank1 og Terra.
www.entercard.no

Authors

Related posts

Top