Offentlig ?konomi

Gull for h?ndballjentene – gull for Friele: Norges mest effektive reklamevisning gjennom tidene!

Med sine n?re relasjoner til Brasil var det en perfekt match i dobbel forstand for Kaffehuset Frieles TV-kampanje under h?ndball-VM. Over 1,6 millioner seere s? h?ndballfinalen mellom Norge og Frankrike hvor Kaffehuset Friele hadde plassert sin 2 minutter lange reklamefilm i pausen mellom f?rste og andre omgang kampen.
Reklamefilmen “Kaffemeglerne i Santos” har sin handling fra omr?dene hvor h?ndball-VM har funnet sted, og hvor Kaffehuset Friele kj?per mye av sin kaffe.
Tidenes mest verdifulle reklamespot p? TV2
De to reklameblokkene i finale-kampen er de mest sette i TV2s historie.
-Reklamefilmen l? i TV 2s nest mest sette reklameblokk noen sinne, og 1 388 000 normenn over 12 ?r s? denne i snitt, sier assisterende salgsdirekt?r Anders Qvigstad i TV2.

-Rekorden Friele setter med god margin er Norges mest verdifulle/kostbare reklamespott. P? grunn av filmens lengde, var bruttoverdien p? denne spotten over 1 200 000,- f?r rabatter!!!

– Og den l? plassert i den mest sette timen p? noen kommersiell TV kanal i Norge noensinne, sier Qvigstad.
Effektiv reklame
-Med v?re 5 visninger under h?ndball-VM har mer enn halvparten av Norges befolkning sett reklamefilmen minst en gang, sier markedssjef Heine Eliassen hos Kaffehuset Friele.
-N?r vi i tillegg vet fra mediebyr?et Carats m?linger av reklame-effekter at v?re lange filmer er blant de reklamefilmer som har h?yest p?virkningskraft, best avsenderidentitet og huskes lengst, m? vi ha lov ? kalle dette Norges mest effektive reklamevisning, avslutter Eliassen.
Kaffehuset Friele er Norges ledende og eldste kaffehus, og v?rt arbeid er preget av ansvarlighet og lidenskap til kaffe. Med en markedsandel p? ca 35 prosent er vi hovedleverand?r av kaffe til flere av dagligvarekjedene. I tillegg utgj?r storhusholdningsmarkedet – som omfatter alle typer service- og servereringssteder, et stadig viktigere marked.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #Jon Berge   #Sampo Plc