Schibsted Media Groups svenske datterseslskap Schibsted Tillväxtmedier har kj?pt
46 prosent av Lendo AB, og eier etter dette 97 prosent i selskapet. Lendo er den
ledende markedsplassen for privatl?n i Sverige.
Kj?pesummen (EV) for 46 prosent av aksjene er SEK 92 mill.
Schibsted Tillväxtmedier kj?pte seg f?rst inn i Lendo i 2009, og utviklingen har
siden v?rt sv?rt positiv. Selskapet hadde i de ni f?rste m?nedene i 2010
driftsinntekter p? n?rmere SEK 40 mill., en vekst p? 250 prosent sammenlignet
med samme periode i 2009.
Lendos adm. direkt?r og medgründer Dennis Ahlsén og salgsdirekt?r Jonas Hultin
vil fortsette som aksjon?rer i selskapet med til sammen 3 prosent av aksjene.
– Kj?pet av Lendo er et ledd i Schibsted Tillväxtmediers fokusering p? brede
konsumentn?re tjenester. Lendos produktportef?lje vil bli videreutviklet i h?yt
tempo i ?rene som kommer, sier konsernsjef i Schibsted Sverige, Raoul Grünthal.
Schibsted Tillväxtmedier best?r av internettrelaterte vekstselskaper, og
opererer blant annet innenfor reise, prissammenligning, formidling av elektrisk
kraft og dating, i tillegg til finansielle tjenester. Schibsted Tillväxtmedier
er en suksess i Sverige, og strategien er eksportert til Norge, hvor et
tilsvarende selskap, Schibsted Vekst, er etablert h?sten 2010.
Kontaktperson:
Trond Berger, Konserndirekt?r ?konomi og finans. Mobil: +47 916 86 695
Oslo, 17. november 2010
SCHIBSTED ASA
Jo Christian Steigedal
IR-direkt?r
This information is subject of the disclosure requirements acc. to §5-12 vphl
(Norwegian Securities Trading Act)