Investerer 20 millioner i nytt reklamekonsept

– Vi har skreket h?yt i mange ?r. N? ?nsker vi ? tiln?rme oss kundene v?re med mer sjarme og varme, sier konsernsjef Jaan Ivar Semlitsch i Elkj?p.
Nordens st?rste elektronikk-kjede investerer n? 20 millioner kroner i animasjon og figurer som forteller om gode tilbud og ting som skjer i Elkj?p-butikken.
Konseptet som lanseres over hele Norden 1. oktober, representerer en solid omlegging av elektronikkjedens markedsf?ring.
Se den f?rste filmsnutten fra Elkj?ps nye reklamekonsept i bunn av denne artikkelen!
– B?de bransjen og produktutvalget v?rt har forandret seg mye de siste ?rene. De produktene vi selger f?r en stadig viktigere rolle i folks hverdag, og kundene har andre forventninger og stiller st?rre krav til oss en f?r. Det betyr ikke bare at vi m? sikre h?y kompetanse blant v?re ansatte, men har ogs? innvirkning p? hvordan vi m?ter og kommuniserer med kundene, sier Semlitsch.
Dermed fant Elkj?p tiden moden for ? endre reklamen.
Les mer om Elkj?ps nye reklamekonsept her!
– Vi ?nsker ? markedsf?re oss overfor kundene v?re med litt mer glimt i ?yet enn vi har gjort tidligere. Vi skal selvsagt fortsette ? fortelle om alle v?re gode tilbud og h?per at kundene vil ta godt imot den nye reklameformen, legger Semlitsch til.
De nye reklamefilmene lanseres samtidig i Norge, Sverige, Danmark og Finland og tanken er at tematikken og figurene skal prege markedsf?ringen fra butikkjeden i tiden som kommer.
– M?let er at konseptet skal gi oss en helhetlig reklameprofil som kan benyttes i alle kanaler i hele Norden. Dersom reklamefilmene f?r gode tilbakemeldinger fra v?re kunder, blir dette et konsept Elkj?p kommer til ? satse videre p?. Den nye kampanjen vil best? av mindre ?l?p og kj?p? og mer lun humor med sjarmtroll i hovedrollene, sier Semlitsch.
Elkj?ps nye reklamekonsept er utviklet av byr?et Forsberg & Co. i Sverige.

Elkj?p er et av Nordens st?rste handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,9 milliarder i regnskaps?ret 2013/14. Driftsresultatet var NOK 1.146 millioner.
Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og p? F?r?yene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.
Alle de 285 varehusene i Norden f?r i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping p? 100.000 kvadratmeter.
Ca 9.200 ansatte er sysselsatt i Elkj?p-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone – en av Europas st?rste forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Authors

Related posts

Top