Finans

N? er det SMS-bank som gjelder. Ny SMS-bank gj?r det enda enklere ? utf?re banktjenester.

N? er det SMS bank som gjelder. Skandiabanken har i dag lansert en helt ny SMS-bank som er veldig enkel ? bruke for folk med mobiltelefon. Tjenesten er utviklet sammen med PSWinCom AS som har et av landets fremste utviklingsmilj?er innen SMS l?sninger for n?ringslivet.
– Det ? utf?re enkle banktjenester og betale sm?bel?p til venner via SMS, har n? blitt enda enklere. Med mulighet til ? lage personlige kontoalias og eget oppsett i nettbanken er tjenesten b?de blitt mer omfattende og enklere ? bruke, sier informasjonssjef Johnny Anderson i Skandiabanken.
Skandiabanken har tidligere tilbudt kundene en standard SMS-bank levert av EDB Business Partner, men har n? utviklet og lansert en egen forbedret tjeneste p? egen plattform.
Konkurransefaktor
– Vi regner med at Skandiabanken allerede neste ?r vil rute flere nye millioner SMS-meldinger knyttet til ulike banktjenester gjennom oss, sier salgs- og markedssjef Espen Fosse Storaas i PSWinCom. Dette kommer i tillegg til det store antall SMS meldinger som vi betjener for banken etter flere ?rs samarbeid. Tjenester via SMS er n? en viktig konkurransefaktor for moderne banker. Dette stiller store krav til drift og service fra v?r side. PSWinCom er i fremste rekke n?r det gjelder ? utvikle SMS tjenester for n?ringslivet. Ikke minst innen bank og finans. Folk flest har mobilen med seg til enhver tid, og den har blitt et redskap for informasjon, varsling, p?minnelser og n? ogs? som en medbrakt bankterminal, sier Espen Fosse Storaas.
Bedre kontroll p? ?konomien under ?rets julehandel
Tjenesten introduseres n? midt i julehandelen, og er en julegave til alle Skandiabankens kunder. Bruk av SMS-bank kan v?re et smart tiltak for ? ha kontroll over ?konomien.
– I en hektisk f?rjulstid er det ofte behov for ? sjekke saldo eller overf?re penger mellom ulike kontoer for ? balansere ?konomien. SMS-bank er her den enkleste og mest tilgjengelige konto-tjenesten for ? ha kontroll over egen ?konomi, sierAnderson.
Sikker tjeneste
SMS-banken gj?r enkle banktjenester tilgjengelig hvor som helst og n?r som helst. Dette er en sikker tjeneste som m? aktiveres i nettbanken f?r bruk. L?sningen er koblet opp mot det mobilnummeret som er registrert i nettbanken og kan enkelt deaktiveres dersom en skulle ?nske det, sier Anderson.
Kort fortalt kan v?re kunder n? utf?re tjenester som ? sjekke saldo, overf?re mellom egne konti og betale til forh?ndsdefinerte mottakere – s?kalt vennebetaling. Alt dette ved bruk av sin mobiltelefon og enkle bokstavkoder i SMS-meldinger.
Servicevinner
Da Skandiabanken ble etablert i ?r 2000 var det den f?rste rene selvbetjente nettbanken i Norge. ?tte ?r p? rad har banken v?rt bransjevinner i Norsk Kundebarometer n?r det gjelder ? ha de mest forn?yde kundene. B?de n?r det gjelder tilgjengelighet, ?pningstid for kundeservice (06:00-24:00 alle dager), og bruk av moderne kommunikasjonsteknologi er Skandiabanken i front. Den nye SMS-banken f?yer seg inn i rekken av kundevennlige bankl?sninger basert p? moderne teknologi for bankens 335 000 aktive kunder.
Bilder:

BILDE 1:
Ved hjelp av helt enkle stikkord og tekster kan bankkundene n? styre privat?konomien via SMS meldinger.
BILDE 2:
Salgs og markedssjef Espen Fosse Storaas forteller at PSWinCom h?ndterer mange millioner bankmeldinger via mobiltelefon, og at bank og finans n? er storbrukere av SMS tjenester.
BILDE 3:
Informasjonssjef Johnny Anderson : – Skandiabanken har i dag lansert en helt ny SMS-bank som er veldig enkel ? bruke for folk med mobiltelefon
BILDE 4:
Den nye SMS banken til Skandiabanken testes n? ut mens julehandelen og bankrushet er p? topp .Eirin Liby (bilde) i bankes utviklingsavding har sammen med utviklerne i PSWinCom laget en banktjeneste som kunden alltid har for h?nden.

For ytterligere informasjon:
Skandiabanken AS
Informasjonssjef Johnny Anderson
Mobil 932 40 192
E-post: [email protected]
PSWinCom AS
Salgs og markedssjef Espen Fosse Storaas
Mobil 900 13 825
E-post: [email protected]

Similar Posts