Vin, sprit og kl?r er bilferieturistenes favoritter

Billedtekst:
Stena Saga er kjent for butikker hvor prisene er betydelig lavere enn p? land.

OSLO, Juni 2013. Stena Lines Bilferieunders?kelse viser at vin og kl?r er mest popul?rt ? handle med hjem fra bilferien. Hele 50 % svarer at de handler vin n?r de reiser p? bilferie, og hele 45 % svarer at de handler kl?r og mote. Ikke s? overraskende n?r feriebilistene kan spare inntil 50 % i forhold til prisene her hjemme. Flest handler vin
Vin kommer p? topp i hele 16 fylker, og menn og kvinner ser ut til ? handle akkurat like mye vin. Bilferieturistene som handler mest kommer fra Akershus, Aust-Agder, Buskerud, Hordaland, M?re og Romsdal, Nordland, Nord-Tr?ndelag, Oppland, Oslo, Rogaland, S?r-Tr?ndelag, Telemark, Troms, Vest-Agder, Vestfold og ?stfold.
Kl?r og mote p? andreplass
Stena Saga er kjent for sine flotte butikker hvor prisene er betydelig lavere enn p? land. Med blant annet salg av solbriller fra Rayban som er nesten 40 % Billigere enn i butikker i Norge, havner kl?r og mote p? andreplass p? unders?kelsen om hva reisende handler. Andelen kvinner som handler kl?r er noe st?rre enn andelen menn. Kunder i alle aldre kj?per kl?r, men det er ingen tvil om at aldersgruppen 20-40 ?r helt klart handler mest kl?r.
Menn og kvinner fra Finnmark, Oppland, Oslo, Telemark og Vest-Agder topper listen med kleskj?pere.

Sprit mest popul?rt i S?r-Tr?ndelag
Sprit inntar fjerdeplassen p? hva det handles mest av, og menn dominerer helt klart i kj?pet. Til tross for at menn stikker seg ut, ser det ikke ut til at det er noen aldersgruppe som handler mer enn noen annen. Men fylkesbasert stikker S?r-Tr?ndelag seg ut, 48 % herfra svarer at de handler sprit n?r de er p? utenlandsreise. Av reisende fra Akershus svarer bare 15 % at de kj?per med seg sprit fra ferien.
Dette til tross for at for eksempel en liter vodka koster 299 NOK p? Stena Saga, til sammenligning koster tilsvarende 639 NOK p? Vinmonopolet.
Suvenir mest popul?rt hos finnmarkingene
Av dem som handler suvenir p? reise, er det ingen kj?nn eller aldersgruppe som dominerer. Men vi kan likevel se en markant forskjell p? hvor de kommer fra. Av reisende fra Finnmark svarer s? mange som77 % at de handler suvenir. Dette i sterk motsetning til Oslo, hvor kun 20 % svarer det samme.
Menn dominerer ved kj?p av ?l
?l inntar femteplass i listen over hva de reisende kj?per. Ikke overraskende
handler menn dobbelt s? mye ?l som hva kvinner gj?r. S?rlig handles det mye ?l
av reisende som kommer fra S?r-Tr?ndelag og Oslo.

Stena Line, Oslo 24. juni 2013

For mer informasjon kontakt P?l Anders Sveen p? telefon 952 44 165, Carl
M?rtensson p? +46 704 85 83 32 eller Harald Br?then telefon 911 03 688.

Stena Line er et av verdens ledende ferjerederier med 38
skip og hovedkontor i G?teborg. Stena Saga betjener ruten Oslo-Frederikshavn
med avgang fra Oslo hver kveld med retur hver formiddag. Selskapet har et
heldekkende linjenett med 22 ulike ruter til havner i Skandinavia, Baltikum,
Storbritannia, Irland, Tyskland, Polen og Nederland. Stena Line har 6000
medarbeidere, og omsetningen var i 2012 ca. 10 milliarder svenske kroner.

Stena Line er et av verdens st?rste fergeselskaper med en moderne fl?te p? 38 skip og Europas mest omfattende rutenettverk best?ende av 22 fergelinjer i Skandinavia, Baltikum og Storbritania.
Ved konstant utvikling av sine produkter og tjenester, har Stena Line oppn?dd en sterk posisjon med betydelige markedsandeler i alle sine markedssegmenter.

Authors

Related posts

Top